کاربرد هیدرولیک در صنعت اتوماسیون

کاربرد هیدرولیک در صنعت اتوماسیون

سیستم های هیدرولیک به طور عمده در مواردی که نیاز به قدرت بالا و کنترل دقیق سرعت است مانند جک ها، ترمز و فرمان هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرند. به منظور کنترل کاربرد های صنعتی از سیستم های هیدرولیک به دلیل دقت و سرعت بالا استفاده می شود. از نمونه های هیدرولیک صنعتی می توان به کارخانه های فولاد سازی، استخراج فلزات، صنایع کاغذ، ماشین آلات مربوط به پلاستیک سازی و صنعت نساجی و غیره اشاره کرد.

یکی از نمونه های هیدرولیک در اتوماسیون صنعتی مربوط به هیدرولیک های متحرک می باشد که کنترل آن ها به صورت دستی انجام می گیرد. از نمونه های هیدرولیک متحرک می توان به تجهیزات جا به جایی مانند جرثقیل، بیل مکانیکی، تراکتور ها، حفاری تونل و سیستم های آبیاری اشاره کرد.

 

محصولاتifm

 

استفاده از هیدرولیک در صنعت خودرو به منظور طراحی و تولید فرمان برقی، کمک فنر، ترمز هیدرولیکی کاربرد دارد و برای بالا بردن وسایل نقلیه هنگام سرویس و تعمیر آن ها از بالابر های دو پستی و چهار پستی از مکانیزم هیدرولیکی استفاده می کنند.

از دیگر کاربرد های هیدرولیک در اتوماسیون می توان به تنظیم بال ها، کنترل فرآیند باز و بسته شدن درب ها، ترمز و فرمان هیدرولیکی در علم هوا و فضا و ساخت هواپیما ها اشاره کرد. ثابت نگه داشتن و کنترل کشتی ها به وسیله پمپ، جک، چرخ دنده های فرمان، درام های پهلوگیری و سیستم های تعمیر و نگهداری موتور خانه از کاربرد های دریایی سیستم های هیدرولیک و پمپ های هیدرولیکی است.

 

نمایندگی ifm

 

جمع بندی

پمپ های هیدرولیک دستگاه هایی در سیستم های هیدرولیک هستند که سیال هیدرولیک را از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت می دهند و تولید نیروی هیدرولیک را آغاز می کنند. آنها به طور کلی یک دستگاه مهم در زمینه هیدرولیک هستند، نوع خاصی از انتقال قدرت که انرژی را کنترل می کند که سیالات متحرک هنگام تحت فشار انتقال می دهند و به انرژی مکانیکی تبدیل می شوند. پمپ های هیدرولیک به دو دسته پمپ های دنده ای و پمپ های پیستونی تقسیم می شوند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

پمپ های پیستونی شعاعی و محوری از انواع پمپ های پیستونی هستند. پمپ های محوری حرکت خطی ایجاد می کنند، در حالی که پمپ های شعاعی می توانند حرکت چرخشی ایجاد کنند. صنایع ساختمانی، حفاری، خودروسازی، کشاورزی، تولیدی و پیمانکاری دفاعی تنها نمونه‌هایی از عملیاتی هستند که نیروی هیدرولیک را در روش‌های عادی و روزانه اعمال می‌کنند.