کاربردهای درایو الکتریکی

کاربردهای درایو الکتریکی

درایو الکتریکی در بسیاری از کاربردهای صنعتی و خانگی مانند سیستم های حمل و نقل، ماشین های کاغذ، کارخانه های نساجی، ماشین ابزار، فن ها، پمپ ها، ربات ها و شستشو و غیره استفاده می شود. درایوهای الکتریکی در طیف وسیعی از سرعت، گشتاور و قدرت در دسترس هستند. آنها را می توان فورا در هر زمان راه اندازی کرد و می توان بلافاصله در صورت نیاز به طور کامل بارگذاری کرد. از دیگر کاربردهای درایوهای الکتریکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

محصولاتifm

 

کاربرد اصلی

 

این درایو کشش الکتریکی است که به معنای حمل و نقل مواد از یک مکان به مکان دیگر است. انواع مختلف کشش های الکتریکی عمدتاً شامل قطارهای برقی، اتوبوس ها، واگن برقی، تراموا و وسایل نقلیه با انرژی خورشیدی ساخته شده با باتری است.
درایوهای الکتریکی به طور گسترده در تعداد زیادی از کاربردهای خانگی و همچنین صنعتی استفاده می شود که شامل موتورها، سیستم های حمل و نقل، کارخانه ها، کارخانه های نساجی، پمپ ها، فن ها، ربات ها و غیره می شود.
اینها به عنوان موتورهای اصلی برای موتورهای بنزینی یا دیزلی، توربین هایی مانند گاز در غیر این صورت بخار، موتورهایی مانند هیدرولیک و الکتریکی استفاده می شوند.
آنها را می توان در هر شرایطی مانند محیط های انفجاری و رادیواکتیو کار کرد.

 

نمایندگی ifm

 

از مزایای درایوهای الکتریکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

این درایوها با محدوده وسیعی از سرعت، قدرت و گشتاور قابل دستیابی هستند.
نه مانند سایر موتورهای اصلی، نیاز به سوخت گیری در غیر این صورت گرم کردن موتور ضروری نیست.
آنها جو را آلوده نمی کنند.
پیش از این، موتورهایی مانند سنکرون و القایی در درایوهای سرعت پایدار استفاده می شدند. درایوهای سرعت قابل تغییر از یک موتور dc استفاده می کنند.
آنها به دلیل استفاده از ترمز الکتریکی دارای ویژگی های مدیریت انعطاف پذیر هستند.
در حال حاضر، موتور AC در درایوهای سرعت متغیر به دلیل توسعه کانورترهای نیمه هادی استفاده می شود.

 

نمایندگی رسمی ifm