چگونه بر چالش های امنیتی سیستم کنترل صنعتی غلبه کنیم

تهدیدات امنیتی ICS می تواند ناشی از:

 

اجزای اصلی سیستم که در دسترس نیستند: برای غلبه بر این چالش، یک راه حل امنیتی ICS را به کار ببرید که اجزای خاصی را هدف قرار می دهد که در صورت قطع شدن، ممکن است عملیات شما متوقف شود یا منجر به مشکلات ایمنی شود.

 

محصولاتifm

پروتکل‌های ناامن که ممکن است قدیمی و منسوخ باشند: برای سیستم‌های قدیمی‌تر با پروتکل‌های قدیمی، هر کدام را به صورت موردی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در برخی موارد، ممکن است بتوانید فایروال ها یا اقدامات امنیتی فیزیکی را برای بخش بندی کامل یک دارایی و جلوگیری از نفوذ ایجاد کنید. در موقعیت‌های دیگر، ممکن است مجبور شوید به یک سیستم کاملاً جدید شیفت کنید – حتی اگر این به معنای جایگزینی یک جزء کاربردی باشد.

 

تهدیدات رایج ICS

سال ها پیش، فرآیند صنعتی توسط ماشین هایی بدون قابلیت محاسباتی تامین می شد. بنابراین، آنها نمی توانند تحت تأثیر هک از راه دور، وقفه در یک شبکه، یا نفوذ داده ها قرار گیرند. با این حال، در چشم انداز صنعتی فعلی، چندین تهدید در همه جا وجود دارد.

 

 

نمایندگی ifm

 

تهدیدات خارجی و حملات هدفمند

 

از آنجایی که فرآیندهای صنعتی مستقیماً بر سلامت و کیفیت زندگی بسیاری از مردم تأثیر می‌گذارند، اغلب هدف تروریست‌ها، هکر‌ها بوده که به دنبال آسیب رساندن هستند.

این امر مستلزم یک رویکرد دفاعی دقیق است که از سیستم‌های حیاتی در برابر کسانی که به دنبال قطع یا توقف عملیات کلیدی هستند، محافظت می‌کند. حتی یک وقفه لحظه ای برای تأثیرگذاری بر زندگی هزاران نفر کافی است. هدف یک فرد یا گروه خارجی نیز ممکن است استخراج داده ها، سرقت مالکیت معنوی یا توقف تولید برای به دست آوردن مزیت رقابتی یا آسیب رساندن به گروه های هدف باشد.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

تهدیدات داخلی

 

از آنجایی که بسیاری از سیستم‌های ICS فاقد معیارهای احراز هویت هستند که کنترل کنند چه کسی می‌تواند به اجزای تولیدی دسترسی داشته باشد، وقتی به یک نفر اجازه دسترسی داده شود، ممکن است بتوانند به تنهایی روی بسیاری از ماشین‌ها و سیستم‌ها تأثیر بگذارند. این امر تهدیدات داخلی را به خصوص به این دلیل که یک فرد می تواند آسیب زیادی وارد کند، مشکل ساز می کند.

با معرفی بدافزار به یک سیستم وابسته به نرم افزار، می توان کل تولید را متوقف کرد. همچنین، با دسترسی به پایگاه داده داخلی، سارق این پتانسیل را دارد که حجم زیادی از داده ها را به سرعت و به راحتی به سرقت ببرد.

 

خطای انسانی

 

خطای انسانی – مانند پیکربندی نادرست تجهیزات، برنامه‌ریزی نادرست ماشین‌آلات، یا نادیده گرفتن هشدارها – می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر عملیات داشته باشد. اغلب، این نوع خطاها ممکن است محصول فردی تازه کار (بدون قصد و نیت بد) باشد که جای شخصی را با تجربه بیشتری در مدیریت یک ماشین یا سیستم پر می کند. عدم تجربه آنها منجر به نظارت پرهزینه می شود.