مشخصات فنی تابلو برق پی ال سی

مشخصات فنی تابلو برق پی ال سی

مشخصات فنی تابلو برق های plc، نمایانگر اجزا و بخش‌ های مختلفی از این دستگاه هستند. این موضوع به ویژه برای زمان‌ هایی که قرار است متوجه خرابی و ایرادات دستگاه شوید، اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند.

 

محصولاتifm

 

مشخصات فنی شامل موارد زیر است:

 

بدنه تابلو برق: پوشیده شده با الکترواستاتیک

ورودی I/O: I/O بخش ورودی حسگرها و سوئیچ ‌ها

خروجی O/P: کنترلرهایی که روی بخش خروجی یعنی پمپ ‌ها، چراغ ‌ها و موتورها فعالیت می‌ کنند

پردازنده: CPU یا همان پردازنده از بروز خطا جلوگیری کرده و عملیات منطقی و محاسباتی را انجام می‌ دهد

 

نمایندگی ifm

حافظه: دستگاه از دو نوع حافظه ROM و RAM استفاده می ‌کند. ROM به صورت مداوم داده ‌های ثابت CPU و حافظه RAM اطلاعات دستگاه ورودی و خروجی، تایمرها و دستگاه ‌های داخلی را ذخیره می ‌کند

منبع تغذیه تابلو برق: اگر تابلو برق با ولتاژ ۲۲۰ کار نکند، باید یک منبع تغذیه داشته باشد

ورودی و خروجی ‌های آنالوگ و دیجیتال

تایمرها و رله شمارنده و کمکی

 

 

نمایندگی رسمی ifm

 

کاربردهای متنوع تابلو برق پی ال سی

برای شناخت کاربردهای مختلف این قطعه باید بدانید که تابلو برق plc چیست و کجا استفاده می‌شود. این موضوع در کل یک سیستم کنترل صنعتی است که در بخش‌های مختلف استفاده شده و برای سازمان‌دهی فرآیندهای صنعتی در هر کارخانه و بخش استفاده می‌شود.

 

از آنجا که می‌توان پی ال سی ها را برنامه‌ریزی کرده و یا در صورت نیاز دوباره از اول تنظیمشان کرد، می‌توان در انواع سیستم‌های کنترلی از این قطعات استفاده کرده تا در صورت نیاز به هر نوع تغییری به سادگی این تنظیمات انجام گیرد.

 

از طرفی اگر به دنبال خودکارسازی و اتوماسیون‌ سازی در فرآیندهای خود باشید، مانند خط تولید، کنترل خطوط عملیاتی، سیستم‌های انرژی و حتی انتقال، می‌توانید از تابلو برق plc استفاده کنید. بنابراین هزینه‌های بالاسری شما به شدت کاهش یافته، ایمنی سیستم افزایش خواهد یافت و بهره‌وری را در تمام بخش‌های مجموعه شاهد خواهید بود.