مزایای سیستم پنوماتیک

مزایای سیستم پنوماتیک

برخی از مزایای اصلی سیستم های پنوماتیک به شرح زیر است:

در دسترس بودن هوا
تراکم پذیری هوا
حمل و نقل هوای فشرده در مخازن تحت فشار، ظروف و لوله ها آسان است.
در ساخت و ساز ساده و کار با آن آسان است.
کنترل توانایی فشار، سرعت و نیرو بالاست.

 

نمایندگی رسمی ifm

تعمیر و نگهداری کم است.
ویژگی ضد انفجار محیط.
هزینه در مقایسه با سایر سیستم ها پایین است.
ویژگی ضد حریق محیط.
امکانات آسان اما قابل اعتماد در کنترل از راه دور.

نمایندگی ifm

کاربردهای پنوماتیک

خودرو: صنعت خودرو از سیستم های پنوماتیک برای جدا کردن لاستیک خودرو، پر کردن هوای فشرده در لاستیک، رنگ آمیزی خودرو، باز و بسته شدن درها، ترمزهای بادی در وسایل نقلیه سنگین و غیره استفاده می کند.

حمل و نقل کالا: پنوماتیک برای حمل و نقل کالا از قفسه به مکان های دیگر در داخل شرکت استفاده می شود. در صورت فشار دادن دکمه، سیلندر مورد روی قفسه را به داخل تسمه متحرک فشار می دهد.

کاربردهای صنعتی: جابجایی مواد، حفاری، اره کردن، پرکردن، بسته بندی، گیره، جابجایی و غیره از کاربردهای کلی سیستم پنوماتیکی است.

 

پنوماتیک چیست؟

پنوماتیک شاخه ای از فیزیک، مکانیک یا فناوری است که به خواص مکانیکی گازها می پردازد. پنوماتیک همچنین می تواند به عنوان شاخه ای از قدرت سیال تعریف شود که در آن از گاز به عنوان سیال استفاده می شود. دو نوع گاز در سیستم های پنوماتیکی مانند هوای فشرده و نیتروژن استفاده می شود. هوای فشرده مخلوطی از تمام گازهای موجود در جو است. عرضه نامحدود هوا و سهولت تراکم، هوای فشرده را به پرمصرف ترین سیال برای سیستم های پنوماتیک تبدیل کرده است.

 

محصولاتifm

 

بیایید با یک مثال شروع کنیم، به منفجر کردن یک بالون در کودکی و رها کردن آن فکر کنید. وقتی در اتاق پرواز می کرد صداهای خنده دار می خندید. این یک مثال اساسی از پنوماتیک است. هوای محبوس شده و فشرده شده در بالون زمانی که هوا را آزاد کردید تبدیل به انرژی جنبشی شد. هوا به حرکت بالون نیرو می داد. اما برای کاربردهای عملی تر پنوماتیک، می توانیم به گاراژهای خودکار نگاه کنیم. ابزارهایی که مکانیک ها برای برداشتن لاستیک ها و تعمیر موتورها استفاده می کنند از پنوماتیک استفاده می نمایند. آنها از هوای فشرده برای حرکت دادن یک محرک در داخل ابزار استفاده می کنند که به نوبه خود کار می کند. در برخی از کاربردها، کنترل جریان هوا مهم می شود.