عیب یابی شامل چه مواردی است؟

عیب یابی، تشخیص علت یک پدیده معین همانند وجود خطا در یک سیستم الکترونیکی می باشد. خطاها موجب بروز ناهماهنگی در سیستم می شوند. عیب یابی شامل موارد زیر است :

 

نمایندگی رسمی ifm

 

عیب یابی سیستم اتوماسیون صنعتی

چراغ های LED : منبع های تغذیه، CPU ها و ماژول های I/O حاوی چراغ های LED می باشند. چراغ ها شرایط فعلی سخت افزار را نمایش می دهد.
نمایشگرها : به کارگیری از نمایشگرها را یک روش مستقیم و علاوه بر این سریع جهت عیب یابی است. منو و زیر منو ها قادر هستند برای عیب یابی کمک نمایند. اطلاعات موجود در بافر، آلارم ها، اطلاعاتی درباره عیب یابی شبکه، متن های خطا و آلارم و …

 

 

نمایندگی ifm

نرم افزار STEP7
Web Server

دستگاه HMI : یکی از ابزارهای برجسته که به منظور عیب یابی مورد استفاده واقع می شود، HMI Diagnostics می باشد. دو وسیله کنترلی آن که شامل System Diagnostics Window و System Diagnostics View نیز برای تشخیص خطا به کار میروند.

 

 

محصولاتifm

حالت های خطای قابل شناسایی :

معیوب بودن سخت افزار : با جایگزین نمودن وسایل سالم می توان خطای احتمالی را برطرف کرد.

خطا Remove/Insert : اگر ابزاری به سیستم اضافه یا حذف شود، به دلیل مقایسه پیکربندی سخت افزاری جدید و پیکربندی سخت افزاری دانلود شده به CPU، در شرایط یکسان نبودن این خطا را نشان می دهد.

خطای ماژول ها : ارتباطات اعم از سیم های اتصال به کانال های ورودی، عدم وجود ولتاژ تغذیه 24 V DC و …
خطای دسترسی IO : آدرس دهی ورودی یا خروجی های ماژول های IO آنالوگ باعث نمایش این نوع خطا می شود.
خطای تعیین پارامتر : در وضعیت برابر نبودن پیکربندی سخت افزاری جدید و دانلود شده ایجاد می شود.
عدم وجود ولتاژ کمکی خارجی : External Auxiliary Voltage Missing خطایی است که در وضعیت عدم وجود ولتاژ کمکی خارجی در ماژول مربوطه نشان داده می شود.

تنظیم و پیکربندی ALARM