طبقه بندی درایوهای الکتریکی

طبقه بندی درایوهای الکتریکی

معمولاً این ها به سه نوع درایو گروهی، درایو انفرادی و درایو چند موتوره طبقه بندی می شوند. علاوه بر این، این درایوها بر اساس پارامترهای مختلفی که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرند، دسته‌بندی می‌شوند.

درایوهای الکتریکی بر اساس منبع تغذیه به دو نوع درایوهای AC و درایوهای DC طبقه بندی می شوند.

درایوهای الکتریکی بر اساس سرعت در حال اجرا به دو نوع درایوهای سرعت ثابت (Constant speed drives) و درایوهای سرعت متغیر (changeable speed drives) طبقه بندی می شوند.

 

نمایندگی رسمی ifm

درایوهای الکتریکی بر اساس تعداد موتور به سه نوع درایوهای تک موتوره، درایوهای چند موتوره و گروهی طبقه بندی می شوند.
درایوهای الکتریکی بر اساس پارامتر کنترل به دو نوع درایوهای گشتاور پایدار (stable torque drives) و درایوهای قدرت پایدار (stable power drives) طبقه‌بندی می‌شوند

 

درایو الکتریکی چیست؟

درایو الکتریکی (Electric Drive) را می توان به عنوان سیستمی تعریف کرد که برای کنترل حرکت یک ماشین الکتریکی استفاده می شود. این درایو از یک موتور اصلی مانند موتور بنزینی، در غیر این صورت دیزل، توربین های بخار و در غیر این صورت موتورهای گازی، الکتریکی و هیدرولیک مانند یک منبع اصلی انرژی استفاده می کند. این محرک‌های اولیه انرژی مکانیکی را به سمت درایو برای کنترل حرکت تامین می‌کنند.

 

نمایندگی ifm

 

یک درایو الکتریکی را می توان با یک موتور محرک الکتریکی و همچنین یک سیستم کنترل پیچیده برای کنترل شفت چرخش موتور ساخت. در حال حاضر کنترل این امر به سادگی با استفاده از نرم افزار قابل انجام است. بنابراین، کنترل دقیق تر می شود و این مفهوم درایو نیز سهولت استفاده را ارائه می دهد.

 

محصولاتifm