شیوه کار تابلو برق plc

شیوه کار تابلو برق plc

برای اینکه بدانیم تابلو برق پی ال سی چیست، باید با شیوه کار آن هم آشنا شویم. به صورت کلی عملکرد PLC ها شامل چهار مرحله مهم است:

اسکن ورودی

اسکن خروجی

اسکن برنامه

نگهداری

 

نمایندگی رسمی ifm

اسکن ورودی تابلو برق

برای ارتباط با دیگر دستگاه‌ ها از طریق کابل، نیاز به یک اسکن ورودی است. اسکن ورودی وضعیت تمام دستگاه‌ های وارد شده به تابلو برق پی ال سی را بررسی می ‌کند.

 

اسکن خروجی و عملکرد آن

در کنار اسکن ورودی، قطعه ‌ای به نام اسکن خروجی هم وجود دارد که همین مسئولیت را در قبال کلیه دستگاه‌ های خارج شده از plc دارد. اگر به خارج کردن یک دستگاه از مدار برق نیاز باشد، اسکن خروجی این کار را انجام می ‌دهد.

 

نمایندگی ifm

 

نحوه اسکن برنامه

 

اسکن برنامه یکی از عملکردهای مهم plc به شمار می‌ رود، زیرا قرار است تا تمام دستورالعمل‌ های کاربر را اجرا کند. بنابراین اگر این بخش دچار مشکل شده باشد، منطق برنامه به درستی کار نمی‌ کند.

 

نگهداری تابلو plc

 

در نهایت عملکرد نگهداری روی پایانه ‌های برنامه نویسی کنترل داشته و با آن ‌ها ارتباط برقرار می ‌کند.

 

ویژگی‌ های شاخص تابلو برق plc

 

مهم‌ ترین ویژگی تابلو برق پی ال سی این است که می ‌تواند فرایندهای صنعتی را بهتر کنترل کند. بنابراین سرعت کار و دقت عمل افزایش می یابد. علاوه بر این، میزان مصرف انرژی نیز کاهش پیدا می ‌کند. یک ویژگی مهم استفاده از تابلوهای plc این است که می ‌توان عیب یابی دستگاه ‌ها را بهتر و سریع ‌تر انجام داد، زیرا به راحتی به شبکه متصل می‌ شود. همچنین در صورتی که ولتاژ زیادی وارد شود، پی ال سی مانع از ورود آن به دستگاه ‌ها خواهد شد.

 

کاربردهای متنوع تابلو برق پی ال سی

برای شناخت کاربردهای مختلف این قطعه باید بدانید که تابلو برق plc چیست و کجا استفاده می‌شود. این موضوع در کل یک سیستم کنترل صنعتی است که در بخش‌های مختلف استفاده شده و برای سازمان‌دهی فرآیندهای صنعتی در هر کارخانه و بخش استفاده می‌شود.

 

محصولاتifm