سيستم های كنترل صنعتی

سيستم های كنترل صنعتی (ICS) چیست؟

سیستم کنترل به سیستمی اطلاق می شود که خروجی را با نظارت، هدایت، تنظیم و فرمان عملکرد سایر دستگاه ها در یک تنظیم کنترل شده مدیریت می کند. تعریف سیستم های کنترلی از یک منطق ساده پیروی می کند که سیستم های کنترل باید ورودی را به صورت داده دریافت کنند، آن را پردازش کنند و سپس خروجی مورد نظر را رله کنند. فرآیندها و فعالیت های انجام شده در یک زنجیره تولید باید توسط یک سیستم خاص برای کارایی عملیات نظارت و کنترل شود. نمونه های معمولی از سیستم های کنترلی مورد استفاده در زندگی روزمره عبارتند از: یخچال، تهویه مطبوع، ماشین ظرفشویی و غیره.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

سيستم‌های كنترل صنعتی

 

(Industrial Control Systems) به سخت‌افزار و سیستم‌های کنترل خاص اطلاق می‌شود که به طور جمعی برای خودکارسازی و تنظیم فرآیندهای مختلف صنعتی استفاده می‌شوند. ICS شامل دستگاه ها، شبکه ها و سیستم هایی است که برای کنترل و بهینه سازی چندین فرآیند در زنجیره تولید استفاده می شود. صنایع مختلف دارای ICS های متفاوتی هستند که برای مدیریت کارآمد وظایفی که قرار است به صورت خودکار تنظیم شوند، طراحی شده اند.

 

نمایندگی ifm

 

هدف سيستم های كنترل صنعتی اطمینان از عملکرد روزانه مستقل و کارآمد صنعتی با حداقل نیروی انسانی است. در یک زنجیره تولید، برخی از وظایف ممکن است بسیار خسته کننده یا زمان بر باشد که پرسنل انسانی ممکن است به طور موثر انجام ندهند. این ممکن است منجر به ناکارآمدی در تولید یا برآورده نشدن زمان‌بندی شود، بنابراین نیاز به سیستم‌های کنترلی است. سیستم های کنترل دقت را تضمین می کنند و در عین حال خروجی مطلوب را با توجه به شرایط از پیش تعیین شده حفظ می کنند. امروزه تقریباً تمام بخش‌های صنعتی دارای ICS هستند، از تولید گرفته تا فرآوری، حمل‌ونقل، تصفیه آب و تولید انرژی.

 

محصولاتifm