سرور مجازی VPS چیست؟

VPS یا سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی به دسته ای از سرورها گفته می شود که می توان به کمک نرم افزارهای مختلفی آن را روی سرور فیزیکی مجازی سازی کنید. در این شرایط هزینه سرور تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. این سرورها به شما کمک می کند تا از موقعیت های جغرافیایی مختلف به سرورهای فیزیکی متصل شوید.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

استفاده از این سرورها برای هر کاربر یکسان است و منابع را به اشکال مختلف بین کاربران تقسیم می کند. البته در نظر داشته باشید که سرویس دهنده سرور با درخواست هر مشتری با ابزار خاص برای ساخت ماشین مجازی اقدام می کند. نحوه تفکیک کاربران نیز با استفاده از اکانت های مختلف است.

از مهمترین ویژگی های این سرورها اشتراک منابع آن با دیگر کاربران است. با این وجود استفاده بیش از اندازه شما از منابع آسیبی به سهم دیگر کاربران ایجاد نمی کند.

سرور مجازی بورس یکی از کاربردهای مهمی است که می توان از vps داشت.

 

نمایندگی ifm

 

تیجه گیری

اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید وبسایت خود را راه اندازی کنید، در انتخاب سرور باید به نوع آن توجه کنید. سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی هزینه زیادی نیاز دارد اما اگر سرور مجازی کار شما را راه اندازی می کند، می توانید از آن استفاده کنید. اما در مواردی می توانید از سرور مجازی به سرور اختصاصی مهاجرت کنید.

 

محصولاتifm

 

در این شرایط باداشتن موارد زیر می توانید، سرور خود را تغییر دهید:

مشکل در عملکرد سرور مجازی با توجه به ترافیک سایت
پر شدن پهنای باند
نیاز به دسترسی و کنترل بیشتر بر سرور
نیاز به امنیت بیشتر
اگر بخواهید سرور اختصاصی و مجازی را با هم مقایسه کنید، کافی است پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:
تخصیص منابع
امنیت
عملکرد
تنظیمات شخصی سازی
توسعه پذیری
قیمت