سرور اختصاصی چیست؟

منظور از سرور اختصاصی سرورهایی است که به طور سرور فیزیکی آن به صورت کامل در اختیار یک کاربر است. علاوه بر این امنیت و رسیدگی به مدیریت سرور نیز تماما به عهده کاربر می باشد.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

از مهمترین مزایای این سرور نیز می توان به اختیار کامل کاربر بر نرم افزار و سخت افزار این سرور اشاره کرد. این سرورها می تواند به دو صورت مدیریت شده و مدیریت نشده در اختیار کاربران باشد. مهمترین کاربرد سرور اختصاصی که کاربران می توانند از آن داشته باشند،

می توان به موارد زیر است:

اجرای نرم افزارهای حیاتی برای کسب و کارها

مورد استفاده برای راه اندازی وب سایت های پرترافیک

کاربرد سرور اختصاصی برای میزبانی چند سایت برای یک کسب و کار

میزبانی از کلودهای خصوصی

 

نمایندگی ifm

 

نکته مهم این است که کاربران به این دلیل از سرورهای اختصاصی استفاده می کنند، که کنترل کاملی بر سخت افزار و نرم افزار سرور داشته باشند. سرور اختصاصی تا حد زیادی از نظر امنیتی برای کاربران مناسب است. با این وجود هزینه های بالای آن اکثر کسب و کارها را حتی در موارد زیادی از خرید آن منصرف می کند.

 

نتیجه

اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید وبسایت خود را راه اندازی کنید، در انتخاب سرور باید به نوع آن توجه کنید. سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی هزینه زیادی نیاز دارد اما اگر سرور مجازی کار شما را راه اندازی می کند، می توانید از آن استفاده کنید. اما در مواردی می توانید از سرور مجازی به سرور اختصاصی مهاجرت کنید.

 

محصولاتifm

 

در این شرایط باداشتن موارد زیر می توانید، سرور خود را تغییر دهید:

مشکل در عملکرد سرور مجازی با توجه به ترافیک سایت

پر شدن پهنای باند

نیاز به دسترسی و کنترل بیشتر بر سرور

نیاز به امنیت بیشتر

اگر بخواهید سرور اختصاصی و مجازی را با هم مقایسه کنید، کافی است پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

تخصیص منابع

امنیت

عملکرد

تنظیمات شخصی سازی

توسعه پذیری

قیمت