درایو مکانیکی چیست؟

درایو مکانیکی چیست؟

درایوهای مکانیکی مجموعه ای از قطعات هستند که انتقال را مدیریت می کنند. این نیرو را می توان برای تامین انرژی سایر تجهیزات مانند پمپ ها، دمنده ها، کمپرسورهای هوا و سایر ماشین آلات صنعتی رایج هدایت کرد. آنها همچنین می توانند در برخی وسایل نقلیه مسافربری قدیمی و تجهیزات موتوری مانند لیفتراک و جک پالت برقی پیدا شوند. این مکانیسم های حیاتی انجام یکسری وظایف را برای درایو صنعتی آسان تر و ایمن تر می کند.

 

محصولاتifm

 

تسمه درایو مکانیکی

برای انتقال نیرو از یک شفت به شفت دیگر، قرقره هایی روی دو شفت نصب می شود. سپس قرقره ها توسط یک تسمه بی پایان که از روی قرقره ها عبور می کند به هم متصل می شوند. تسمه اتصال در حالت کششی نگه داشته می شود تا حرکت یک قرقره بدون لغزش به دیگری منتقل شود. سرعت شفت محرک را می توان با تغییر قطر دو قرقره تغییر داد.

 

مقدار توان انتقالی به عوامل زیر بستگی دارد

 

سرعت تسمه.
کششی که زیر آن تسمه روی قرقره ها قرار می گیرد.
قوس تماس بین تسمه و قرقره کوچکتر.
درایوهای تسمه ای یکی از قطعات رایجی هستند که برای انتقال نیرو یا حرکت چرخشی بین دو شفت موازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

نمایندگی ifm

 

انرژی برای به حرکت درآوردن ماشین‌ها و تجهیزات برای کاربردهای مختلف مورد نیاز است. برای رسیدن به حرکت و کار مورد نظر، انرژی/قدرت موجود باید منتقل شود. هنگامی که توان از ورودی به خروجی با استفاده از عناصر مکانیکی منتقل می شود به عنوان انتقال قدرت مکانیکی شناخته می شود. برای انتقال نیرو از عناصر مکانیکی مانند دیسک اصطکاکی، انواع تسمه، طناب، زنجیر، چرخ دنده، کوپلینگ و غیره استفاده می شود.

 

سیستم های درایو مکانیکی یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی هستند. تعمیر و نگهداری این ماشین آلات پیچیده نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. کارفرمایان در صنایع دریایی، هسته‌ای و سایر صنایع که به سیستم‌های متحرک خودکار نیاز دارند، از داشتن کارکنان تعمیر و نگهداری آموزش دیده برای مدیریت درایوهای مکانیکی و انتقال بهره می‌برند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

در ادامه به تعریف درایو مکانیکی، انواع درایو مکانیکی، برخی از مشکلات رایج عیب یابی که در این ماشین ها رخ می دهد و اهمیت آموزش کارکنان متخصص در زمینه عیب یابی اساسی درایوهای مکانیکی، پرداخته شده است.