درایو الکتریکی چیست؟

درایو الکتریکی چیست؟

درایو الکتریکی (Electric Drive) را می توان به عنوان سیستمی تعریف کرد که برای کنترل حرکت یک ماشین الکتریکی استفاده می شود. این درایو از یک موتور اصلی مانند موتور بنزینی، در غیر این صورت دیزل، توربین های بخار و در غیر این صورت موتورهای گازی، الکتریکی و هیدرولیک مانند یک منبع اصلی انرژی استفاده می کند. این محرک‌های اولیه انرژی مکانیکی را به سمت درایو برای کنترل حرکت تامین می‌کنند.

یک درایو الکتریکی را می توان با یک موتور محرک الکتریکی و همچنین یک سیستم کنترل پیچیده برای کنترل شفت چرخش موتور ساخت. در حال حاضر کنترل این امر به سادگی با استفاده از نرم افزار قابل انجام است. بنابراین، کنترل دقیق تر می شود و این مفهوم درایو نیز سهولت استفاده را ارائه می دهد.

 

محصولاتifm

 

مصارف خانگی و صنعتی

کنترل حرکت مورد نیاز است و یکی از مهمترین عوامل می باشد. در مکانی مانند سیستم حمل و نقل، کارخانه های موادغذایی و مواد شیمیایی، کارخانه های نساجی، پنکه ها، ماشین های کاغذسازی، پمپ ها و ماشین آلات و … نیاز به کنترل حرکت دارند. بنابراین، برای این منظور، نیاز به یک سیستم برای اجرای تمام کنترل ها وجود دارد. این سیستمی که برای کنترل حرکت استفاده می شود Drives نامیده می شود و هر درایوی که شامل یک دستگاه و سیستم الکتریکی باشد به عنوان درایو الکتریکی (Electric Drives) شناخته می شود.

 

نمایندگی ifm

 

اولین درایو الکتریکی

 

در سال 1838 توسط B.S.Iakobi در روسیه اختراع شد. او یک موتور DC را آزمایش کرد که از یک باتری برای هل دادن یک قایق تامین می شود. اگرچه استفاده گسترده از درایو الکتریکی در صنعت سال ها بعد یعنی در دهه 1870 اتفاق افتاد. در حال حاضر، این امر تقریباً در همه جا قابل مشاهده است. می دانیم که سرعت یک ماشین الکتریکی (موتور یا ژنراتور) را می توان با فرکانس جریان منبع و همچنین ولتاژ اعمال شده، کنترل کرد. اگرچه، سرعت چرخش یک ماشین را نیز می توان با استفاده از مفهوم درایو الکتریکی به طور دقیق کنترل کرد. مزیت اصلی این مفهوم این است که کنترل بیش از حد حرکت را می توان به سادگی با استفاده از انواع درایو صنعتی بهینه کرد

 

نمایندگی رسمی ifm