جایگذاری صحیح قطعات الکترونیکی

جایگذاری صحیح قطعات الکترونیکی

یکی از اصول طراحی pcb این است که به درستی بدانید هر قطعه ‌ای را کجا قرار دهید. برای این کار هم نیاز به علم دارید و هم هنری که در کمترین فضا، بیشترین بهره‌ وری را به وجود آورید. مساله مهم این است که نحوه جایگذاری قطعه‌ ها به طور مستقیم روی عملکرد برد تاثیر می‌ گذارد. بنابراین باید این را به شکل کاملا درست و اصولی انجام دهید.

محصولاتifm

 

در نظر گرفتن جهت مناسب قطعه ها در برد pcb

در طراحی و جایگذاری قطعات باید قطعه‌ های مشابه را در یک جهت قرار دهید. این کار کمک می ‌کند تا فرآیند لحیم‌کاری به درستی انجام شود.

 

سازمان‌ دهی درست اجزا

باید قطعات را مطابق قوانین طراحی مدار چاپی SMD ‌انجام دهید. در این روش حتما باید قطعه ‌های TH در لایه‌ های بالایی قرار داده شوند تا مراحل مونتاژ به درستی انجام شده و فضای کمتری را اشغال کنند.

 

نمایندگی ifm

 

رعایت عدم تداخل در طراحی PCB

یکی از نکات طراحی برد مدار چاپی این است که تا حد ممکن موضوع تداخل را به حداقل برسانید. دلیل آن هم این است که ولتاژ زیاد در مدارهای قدرت می‌ توانند تداخل جدی در مدارهای ولتاژ پایین و کنترل جریان ایجاد کنند. به همین دلیل حتما باید براساس دستورالعمل ‌های استاندارد، مراحل طراحی و مونتاژ را انجام دهید.

 

 

نمایندگی رسمی ifm

 

مجزاسازی منبع تغذیه و مسیر زمین

برای هر طبقه حتما باید منبع تغذیه، زمین کنترل و قدرت را به صورت کامل جدا نگه دارید. بهتر است تا در صورت امکان اگر لازم به اتصال آن ‌ها روی برد مدار چاپی دارید؛ آن ‌ها را به انتهای مسیر برسانید.