تهیه چک لیست اصول طراحی pcb

تهیه چک لیست اصول طراحی pcb بر اساس استانداردهای موجود

همیشه در طراحی بردهای الکترونیکی ممکن است اشتباهاتی رخ داده یا برخی تغییرات باعث ایجاد تناقض ‌هایی در طرح اصلی شوند. از این رو طراحان باید همیشه به نکات طراحی برد مدار چاپی دقت داشته و از بهترین نرم افزارهای روز دنیا جهت طراحی ایده‌ های خود استفاده کرده تا در هر مرحله از مشکلات پیش آمده مطلع شده و بتوانند به سرعت آن را رفع کنند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

بعد از اتمام کار نیز بهتر است حتما بر اساس دو استاندارد به نام‌های ERC که در آن قوانین الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته و همینطور DRC که اصول طراحی pcb را گوشزد کرده است، عمل کرده تا طرح شما دچار مشکل فنی نباشد. با بررسی چک لیست ‌ها و بازنگری روی هر سیگنال می ‌توانید به طرحی جامع دست پیدا کنید که عاری از هرگونه مشکل بوده و ارزش زمان و انرژی شما را داشته باشد.

 

اصول طراحی pcb

یکی از مهم ‌ترین قطعات در لوازم و وسایل الکترونیکی، Printed Circuit Board است. pcb یک برد مدار چاپی است که از چند لایه مس تشکیل شده تا قطعات الکترونیکی مانند خازن و دیود روی آن نصب شوند. مونتاژ برد smd یک عملیات بسیار مهم در ساخت مدار چاپی است زیرا کوچک ‌ترین اشتباهی می ‌تواند کارکرد آن را با مشکل روبرو کند. از مهم ترین نکات طراحی برد مدار چاپی می توان به جایگذاری صحیح قطعات الکترونیکی، تعیین زمین و مسیرهای لازم و رفع مشکل تولید حرارت اشاره نمود.

 

نمایندگی ifm

 

آشنایی با ویژگی ‌های برد مدار چاپی

برد مدار چاپی برای ساخت تجهیزات مختلف در صنعت پزشکی، کامپیوترهای شخصی، اتومبیل ‌ها، سیستم ‌های مخابراتی، نظامی و دفاعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بنابراین جز قطعات بسیار مهم در صنعت هستند. مونتاژ قطعات pcb زمان بسیار کمتری نسبت به پنل ‌های معمولی به خود اختصاص می‌ دهد. علاوه بر این هر چه صفحه را تکان دهید، اجزای داخل آن حرکت نمی ‌کنند. یک ویژگی مهم دیگر هم این است که استفاده از برد مدار چاپی باعث از بین بردن نویز الکترونیکی می ‌شود.

 

محصولاتifm