تجهیزات سیستم اتوماسیون چیست؟

تجهیزات سیستم اتوماسیون چیست؟

دسته ای از تجهیزات تولیدی است که برای انجام خودکار برخی از عملیات تولید استفاده می شود. انواع تجهیزات شامل ربات های صنعتی، سلول های اتوماسیون، نوار نقاله و دستگاه های خاص مانند بالابرها و ماشین های چرخان است.
از این تجهیزات به شدت در صنایع خودرو سازی، اتمام رنگ، هوا فضا و صنایع دستی استفاده می شود.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

انواع سیستم های اتوماسیون کارخانه کدامند؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی برای صنایع خودرو سازی، کامیون و حمل و نقل طراحی می شود. ماشین آلات ویژه توانایی تحمل چند پوند تا 50 تن را دارند. حتی اگر بسیاری از ماشین ها عملکرد مشابهی داشته باشند، بیشتر آن ها نیازهای خاصی دارند که با توجه به نوع محصول منتقل شده تعریف می شوند

 

 

نمایندگی ifm

 

معایب اتوماسیون صنعتی

از دست دادن شغل: از آن جا که اکثر کارها توسط ماشین انجام می شود، نیاز به کار دستی بسیار کمتر است.
با استفاده از فناوری روز نمی توان تمام کارهای مورد نظر را خودکار کرد. به عنوان مثال، محصولات با اشکال و اندازه های نامنظم بهتر است برای مونتاژ دستی باقی بمانند. (به نظر می رسد این روند با رایانه ها و الگوریتم های پیشرفته در حال تغییر است).
امکان استفاده از اتوماسیون برای فرآیند خاصی وجود دارد، یعنی تولید با حجم بالا، محصولات قابل تکرار و سازگار.
هزینه اولیه اجرای سیستم اتوماسیون های صنعتی بسیار زیاد است.
مجموعه ای از نیروهای ماهر همیشه برای نگهداری و خدمات مورد نیاز است.

 

سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر

یک سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر همیشه توسط رایانه ها کنترل می شود و اغلب در مواردی که محصول به طور مکرر تغییر می کند، اجرا می شود. دستگاه های CNC نمونه شرط بندی این سیستم هستند. کدی که توسط اپراتور به رایانه داده می شود مختص یک کار خاص است و بر اساس کد، دستگاه ابزار و تجهیزات لازم برای تولید را به دست می آورد.

 

 

محصولاتifm

 

سیستم اتوماسیون یکپارچه

یک سیستم اتوماسیون یکپارچه مجموعه ای از ماشین ها، فرآیندها و داده های مستقل است که همه تحت فرمان یک سیستم کنترل واحد برای اجرای سیستم اتوماسیون فرآیند تولید همزمان کار می کنند.
( CAD) طراحی کامپیوتری، CAM (ساخت رایانه ای) ، ابزارها و ماشین آلات کنترل شده توسط کامپیوتر، روبات ها، جرثقیل ها و نوار نقاله ها همه با استفاده از برنامه ریزی پیچیده و کنترل تولید یکپارچه شده اند.