بلوک دیاگرام درایو الکتریکی

 انواع مختلفی از تجهیزات است که می توان با موتور الکتریکی ساخت، مانند ماشین لباسشویی، پمپ ها، فن ها و غیره. درایو الکتریکی را می توان با منبع، مدولاتور قدرت، موتور، بار، واحد سنجش، واحد کنترل، یک فرمان ورودی ساخت.

 

منبع انرژی (Power Source)

منبع تغذیه در بلوک دیاگرام فوق، انرژی لازم را برای سیستم ارائه می دهد و هر دو مبدل (converter) و موتور توسط منبع تغذیه به یکدیگر متصل می شوند تا ولتاژ، فرکانس و جریان قابل تغییر را برای موتور فراهم کنند.

 

محصولاتifm

 

مدولاتور قدرت (Power Modulator)

از این مدولاتور می توان برای کنترل برق o/p منبع استفاده کرد. کنترل قدرت موتور می تواند به گونه ای انجام شود که موتور الکتریکی ویژگی سرعت-گشتاور را که با بار لازم است ارسال کند. در طول عملیات موقت، جریان شدید از منبع تغذیه گرفته می شود.

جریان خروجی از منبع تغذیه ممکن است بیش از آن باشد، در غیر این صورت می تواند باعث افت ولتاژ شود. بنابراین مدولاتور قدرت، جریان موتور و همچنین منبع را محدود می کند.

مدولاتور قدرت می تواند انرژی را بر اساس نیاز موتور تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر پایه جریان مستقیم باشد و می توان از یک موتور القایی استفاده کرد، پس از آن که مدولاتور قدرت، جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کرد.

 

نمایندگی ifm

 

بار (Load)

بار مکانیکی را می توان توسط محیط فرآیند صنعتی تعیین کرد و منبع انرژی را می توان توسط یک منبع موجود در محل تعیین کرد. با این حال، ما می توانیم سایر اجزای الکتریکی یعنی موتور الکتریکی، کنترل کننده و مبدل را انتخاب کنیم. همچنین جهت مشاهده قیمت و خرید قطعات مکانیکی کلیک کنید.

 

واحد کنترل (Control Unit)

واحد کنترل عمدتاً برای کنترل مدولاتور قدرت استفاده می شود و این مدولاتور می تواند در سطوح توان و همچنین ولتاژ کم کار کند. و همچنین مدولاتور قدرت را به دلخواه کار می کند. این واحد قوانین ایمنی موتور و همچنین مدولاتور قدرت را تولید می کند. سیگنال کنترل i/p نقطه کار درایو را از i/p به سمت واحد کنترل تنظیم می کند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

واحد سنجش (Sensing Unit)

واحد سنجش در بلوک دیاگرام برای حس کردن فاکتور محرک خاص مانند سرعت یا جریان موتور استفاده می شود. این واحد عمدتا برای عملیات closed loop و یا حفاظت استفاده می شود.

 

موتور (Motor)

موتور الکتریکی در نظر گرفته شده برای کاربرد خاص را می توان با توحه به ویژگی های مختلف مانند قیمت، رسیدن به سطح قدرت و عملکرد لازم توسط بار در سراسر حالت پایدار و همچنین عملیات فعال انتخاب کرد.