برق و اتوماسیون صنعتی

HMI:

مانیتورینگ در اتوماسیون صنعتی توسط HMI انجام می‌شود. اچ ام آی مخفف عبارت Human Machine Interface و به معنای رابط کاربری میان انسان و ماشین است.

HMI نمایشگری است که پارامترهایی چون میزان دما، فشار و یا فرآیند شمارش را بر روی صفحه نمایشگر خود نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش به plc متصل شده و اطلاعات دریافتی از طریق سنسورها و ورودی‌ها را به وسیله یک پروتکل مخصوص به HMI منتقل می‌کند. کاربرد اصلی این ماژول این است که بدون نیاز به اتصال PLC به PC، می‌توان پارامترها را تغییر داده و بر روی PLC به صورت آنلاین اعمال کرد. این امر سبب تسریع بخشی به فرآیند و عدم نیاز به نیروی ماهر برای پشتیبانی می‌شود.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

کاربرد HMI در صنایع مختلفی از جمله پتروشیمی، خطوط تولید و نیروگاه‌ها، صنایع فولادی قابل مشاهده است و از برندهای معتبر PLC هم می‌توان به زیمنس، امرن، دلتا، لایت آن و کینکو را نام برد.

مزایای اتوماسیون صنعتی

بهره‌وری بالا و بهبود سرعت تولید: کارکنان در کارخانه‌های صنعتی وادار به کار کردن در سه شیفت و با حداکثر ساعت کاری مشغول هستند همچنین در روزهای تعطیل، روزهای تعمیر ماشین آلات، فعالیت و تولید کارخانه متوقف می‌شود. در حالی که اتوماسیون صنعتی در راستای تولید بیشتر، ۲۴ ساعت در روز و ۳۶۵ روز در سال بی وقفه در حال فعالیت است.

کیفیت بالا: اتوماسیون، اشتباهات و خطاهای مربوط به یک انسان را کاهش می‌دهد و علاوه بر آن برای ربات‌ها بر خلاف انسان‌ها هیچ گونه خستگی تعریف نشده است؛ بنابراین کیفیت یکنواخت محصولات تولید شده از دستاوردهای این ربات‌هاست.

 

نمایندگی ifm

 

انعطاف پذیری بالا: گنجاندن یک کار جدید در خط مونتاژ نیاز به آموزش و یادگیری کارکنان دارد، در صورتی که در اتوماسیون صنعتی وظایف جدید صرفا نیاز به برنامه نویسی داشته و پس از آن اتوماسیون صنعتی شروع به فعالیت می‌کند.

دقت اطلاعات بالا: جمع آوری اطلاعات به صورت خودکار، به شما امکان کاهش هزینه جمع آوری اطلاعات را خواهد داد.

ایمنی بالا: اتوماسیون صنعتی انسان را از خطراتی چون برق گرفتگی، مواد شیمیایی، مواد منفجره، نورهای آزار دهنده، برخورد با دستگاه‌ها، سقوط اشیاء سنگین، سقوط از ارتفاع یا افتادن در چاه و چاله و… در امان نگه می‌دارد.

کاهش هزینه: اتوماسیون صنعتی در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی دارد اما سرمایه اولیه بالایی برای شروع آن نیازمند است.

 

محصولاتifm