بررسی درایو هیدرولیکی

اصول عملکردی درایو هیدرولیکی

قانون پاسکال اساس سیستم های درایو هیدرولیکی است. از آنجایی که فشار در سیستم یکسان است، نیرویی که سیال به محیط اطراف وارد می کند برابر فشار × مساحت است. به این ترتیب یک پیستون کوچک نیروی کمی را احساس می کند و یک پیستون بزرگ نیروی زیادی را احساس می کند. اکثر سیستم های محرک هیدرولیک از سیلندرهای هیدرولیک استفاده می کنند. در اینجا از همان اصل استفاده می شود – یک گشتاور کوچک می تواند به یک نیروی بزرگ تبدیل شود.

 

درایو هیدرولیکی یک درایو یا سیستم انتقال است که از مایع هیدرولیک تحت فشار برای به حرکت درآوردن ماشین‌های هیدرولیک استفاده می‌کند. اصطلاح هیدرواستاتیک به انتقال انرژی از جریان و فشار اشاره دارد، نه از انرژی جنبشی جریان.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

یک سیستم درایو، شامل قطعات هیدرولیک از سه بخش تشکیل می‌شود: ژنراتور (به عنوان مثال یک پمپ هیدرولیک)، که توسط یک موتور الکتریکی، یک موتور احتراقی یا یک آسیاب بادی به حرکت در می‌آید. شیرها، فیلترها، لوله کشی و غیره (برای هدایت و کنترل سیستم). موتور (به عنوان مثال یک موتور هیدرولیک یا سیلندر هیدرولیک) برای به حرکت درآوردن ماشین آلات.

 

 

نمایندگی ifm

 

انواع پمپ هیدرولیکی

انواع مختلفی از پمپ هیدرولیک جابجایی مثبت برای استفاده در سیستم های محرک هیدرواستاتیک موجود است. در زیر مجموعه ای از انواع پمپ های هیدرولیکی آورده شده است:

پمپ دنده خارجی
پمپ دنده داخلی
لوب پمپ
پمپ پره ای کشویی پمپ پیستونی شعاعی
پمپ پیستونی محور خم
پمپ پیستونی وبل پلیت
پمپ پیستونی

 

محصولاتifm