اپراتور پنل زیمنس

اپراتور پنل زیمنس

به منظور مشاهده کردن پارامترهای اتوماسیون صنعتی زیمنس همچون درایو زیمنس، PLC زیمنس مورد استفاده قرار می گیرد.اغلب در انواع مختلفی به صورت کلیدی طراحی و تولید می‌شوند. از آنها در پروژه‌های کوچک و متوسط و بزرگ می‌توانید که استفاده کنید. برای OP73 Micro جزء یکی از پانل‌های کوچک این خانواده و OP277 نیز جزء یکی از بزرگ ترین پنل‌های این خانواده معرفی می‌شود.

 

محصولاتifm

 

این اپراتور ها LCD هایی هستند که می توان در آن ها برنامه نویسی و یا برنامه ریزی کرد. به کمک این اپراتور ها می توان که پارامتر های متفاوت را تغییر داد یا سیستم را کنترل نمود. قابلیت های مهم آنها تنوع در سایز، دارا بودن کلید های کنترلی و سیستمی، گرافیک و حافظه بالا، قابلیت قرار گیری در شبکه های مختلف، قابلیت اتصال به طیف وسیعی از PLC ها و …

 

ویژگی مانیتور زیمنس

درواقع سیستم‌های کامپیوتری که به‌کار گرفته می‌شدند از یک عیب برخوردار بودند به‌عبارتی نرم افزارهای کامپیوتری بسیار آسیب پذیر بودند. حتی بعضی مواقع دچار ویروس می‌شدند که این مسئله موجب می‌شد خسارت‌های زیادی به سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس وارد شود. مانیتور زیمنس قادر است که در یک زمان 255 وسیله را به آن متصل نمود و پارامتر های آنرا به نمایش بگذارد. از ویژگی‌های مانیتور زیمنس می‌توان به توانایی نمایش انیمیشن،ارتباط از طریق پورت‌های ارتباطی مطرح PLCهای زیمنس، شبیه‌سازی به‌صورت سیمولار و… اشاره کرد.

 

نمایندگی ifm

 

در نهایت باید بگوییم که سیستم مانیتورینگ بیشتر در داخل کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما امکان استفاده فراکارخانه ای هم دارد، که معمولا به آنها ASADA هم گفته می شود. در حالت کلی باید بدانید که نمایندگی زیمنس یکی دیگر از مباحث مهم در ارتباط با اتوماسیون صنعتی یعنی مانیتورنیگ را به همه معرفی می کند که یکی از نیاز های اساسی بسیاری از صنایع همچون صنایع بزرگ می باشد. بسیاری از صنایع بزرگ که محصولات اتوماسیون زیمنس در آن استفاده شده عبارتند از: صنایع شیمیایی، پتروشیمی، تولید انرژی و … به عبارتی بدون استفاده از سیستم مانیتورینگ نمی توانند که به کار خود ادامه دهند.

 

نمایندگی رسمی ifm