انواع پمپ های هیدرولیک

انواع مختلفی از پمپ های هیدرولیک وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته شده است.

 

پمپ پره ای (Vane Pump)

اینها پمپ های هیدرولیک با جابجایی مثبت هستند که نرخ جریان پایدار را در فشارهای مختلف حفظ می کنند. این نوع پمپ شامل یک عدد متغیر است. پره‌هایی که روی روتوری قرار می‌گیرند که در حفره می‌چرخد و همچنین یک شیر کاهش فشار که از افزایش فشار داخل پمپ و آسیب رساندن به آن جلوگیری می‌کند. پمپ های پره ای در سطوح صدای بسیار کم با دبی ثابت کار می کنند. این پمپ ها صدای کمتری تولید می کنند و در عین حال سرعت بالایی را تا 3000 دور در دقیقه حفظ می کنند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

پمپ دنده ای هیدرولیک (Hydraulic Gear Pump)

این پمپ ها در دو نوع پمپ دنده ای داخلی و خارجی موجود می باشند. پمپ های دنده ای خارجی شامل دو چرخ دنده خار هستند که به صورت خارجی چیده شده اند در حالی که پمپ های دنده داخلی شامل دو چرخ دنده خار هستند که به صورت داخلی چیده شده اند. این نوع پمپ های دنده ای برای رساندن مقدار ثابتی از سیال از طریق هر چرخش چرخ دنده ها استفاده می شود.

پمپ های دنده ای به دلیل طراحی ساده، کارایی، تطبیق پذیری و قابلیت دسترسی در پیکربندی های مختلف بسیار معروف هستند، بنابراین در کاربردهای مختلف صنعتی، مصرفی و تجاری مبتنی بر محصول مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نمایندگی ifm

 

رم پمپ هیدرولیک (Hydraulic Ram Pump)

اینها پمپ های هیدرولیک معمولی هستند که برای تامین آب در صنایع کشاورزی، لوله کشی، مدیریت پسماند، فاضلاب، تولید و مهندسی استفاده می شوند. این پمپ ها با استفاده از انرژی آبی به جای منبع انرژی خارجی کار می کنند. بنابراین رم پمپ های هیدرولیکی در برخی از کشورهای در حال توسعه که دسترسی به برق و سوخت لازم برای تقویت پمپ های موتوری محدود است، انتخاب برجسته ای هستند. استفاده از برق آبی همچنین مصرف انرژی را برای کارخانه ها و کارخانه های صنعتی کاهش می دهد.

 

پمپ هیدرولیک برقی (Electric Hydraulic Pump)

اینها پمپ های انتقال مایع هیدرولیک هستند که با استفاده از برق کار می کنند. این پمپ ها معمولاً برای انتقال مایع هیدرولیک از یک مخزن به یک سیلندر هیدرولیک استفاده می شوند. پمپ های هیدرولیک مختلفی در آنجا وجود دارد، اما مشخصه بارز هر نوع، استفاده از سیالات تحت فشار برای تکمیل یک کار است.

 

محصولاتifm

 

پمپ هیدرولیک برقی با برق کار می کند. هنگامی که جریان الکتریکی در سرتاسر موتور تامین می شود، پروانه ها را فعال می کند، در غیر این صورت سایر دستگاه های موجود در سیستم پمپ، در فشار تفاوت ایجاد می کنند. بنابراین این سطوح فشار تفاضلی به سیالات اجازه می دهد تا در سراسر پمپ تامین شوند. این پمپ ها برای هدایت سیال هیدرولیک به ماشین های صنعتی مانند بیل مکانیکی یا آسانسور استفاده می شوند.