انواع اتوماسیون صنعتی

انواع اتوماسیون صنعتی

حال که کمی در مورد چیدمان یک سیستم اتوماسیون صنعتی معمولی مشاهده کردیم، اجازه دهید بحث در مورد انواع مختلف این سیستم را ادامه دهیم. سیستم اتوماسیون های صنعتی معمولا در چهار نوع دسته بندی می شوند:

 

 

محصولاتifm

 

سیستم اتوماسیون ثابت

در یک سیستم اتوماسیون ثابت، تجهیزات تولید با مجموعه ای از عملکردها یا کارها ثابت می شوند و به ندرت تغییراتی در این عملیات ایجاد می شود. سیستم اتوماسیون ثابت معمولا در فرآیندهای جریان مداوم مانند نوار نقاله ها و سیستم های تولید انبوه استفاده می شود.

 

سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی

در سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی، توالی عملیات و همچنین پیکربندی ماشین آلات را می توان با استفاده از کنترل های الکترونیکی تغییر داد. این سیستم به زمان و تلاش قابل توجهی برای برنامه ریزی مجدد ماشین آلات و معمولا در تولید فرآیند دسته ای نیاز دارد.

 

نمایندگیifm

 

سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر

یک سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر همیشه توسط رایانه ها کنترل می شود و اغلب در مواردی که محصول به طور مکرر تغییر می کند، اجرا می شود. دستگاه های CNC نمونه شرط بندی این سیستم هستند. کدی که توسط اپراتور به رایانه داده می شود مختص یک کار خاص است و بر اساس کد، دستگاه ابزار و تجهیزات لازم برای تولید را به دست می آورد.

 

سیستم اتوماسیون یکپارچه

یک سیستم اتوماسیون یکپارچه مجموعه ای از ماشین ها، فرآیندها و داده های مستقل است که همه تحت فرمان یک سیستم کنترل واحد برای اجرای سیستم اتوماسیون فرآیند تولید همزمان کار می کنند.

( CAD) طراحی کامپیوتری، CAM (ساخت رایانه ای) ، ابزارها و ماشین آلات کنترل شده توسط کامپیوتر، روبات ها، جرثقیل ها و نوار نقاله ها همه با استفاده از برنامه ریزی پیچیده و کنترل تولید یکپارچه شده اند.

 

نمایندگی رسمی ifm