امنیت شبکه های اتوماسیون صنعتی

در سال 2017حمله NotPetya،

که تأسیسات صنعتی اوکراین را هدف قرار داد، خسارات گسترده‌ای به بار آورد و تصور می‌شود میلیاردها دلار هزینه داشته باشد. حمله 2019 تریتون، که یک مرکز پتروشیمی در عربستان سعودی بود، سیستم های ایمنی این تاسیسات را هدف قرار داد و اگر به موقع دستگیر نمی شد، می توانست فاجعه بار باشد. این حملات اهمیت امنیت شبکه اتوماسیون صنعتی را برای محافظت در برابر اختلالات و خطرات احتمالی برجسته می کند.

 

محصولاتifm

 

مشاهده و تشخیص تهدید سیستم کنترل صنعتی

بلادرنگ (ICS) که فرآیندهای IT/OT موجود و زیرساخت‌های امنیت سایبری (شبکه) را تحسین می‌کند، می‌تواند تا حد زیادی انعطاف‌پذیری سایبری را بهبود بخشد. سه عنصر مهمی که باید در هنگام پرداختن به چالش‌های امنیت شبکه در اتوماسیون صنعتی گنجانده شوند، مشاهده در محیط‌های ICS، تشخیص تهدید ترکیبی و ادغام یکپارچه IT، OT و IoT است.

 

با افزایش استفاده از دستگاه ها و سیستم های متصل در این محیط ها، امنیت شبکه های اتوماسیون صنعتی یک نگرانی رو به رشد است. سیستم‌های کنترل صنعتی، مانند سیستم‌هایی که در تولید، انرژی و حمل‌ونقل استفاده می‌شوند، اغلب برای عملکرد یک مرکز و ایمنی کارکنان آن حیاتی هستند. به این ترتیب، آنها یک هدف اصلی برای حملات سایبری هستند. در سال‌های اخیر، چندین حمله سایبری صنعتی در سطح بالا رخ داده است که عملیات را مختل کرده و خسارات قابل توجهی به بار آورده است.

 

نمایندگی ifm

 

راه حل های امنیت سایبری ICS

باید از گسترش پشتیبانی کرده و با تغییرات و اضافات آینده در معماری سازمانی به شیوه ای مقرون به صرفه و ایمن سازگار شوند. برای ارزیابی آمادگی آنها برای تنظیم و مقیاس، بررسی کنید که چه مقدار از پشته فن آوری کامل – از سخت افزار گرفته تا سیستم عامل – در اختیار و کنترل آنهاست. علاوه بر این، گزینه‌های تحویل محصول راه‌حل‌های امنیت شبکه ICS، از فیزیکی گرفته تا مجازی را بررسی کنید تا بهتر درک کنید که چگونه از سناریوهای برنامه‌های مختلف شما که به نیازهای پهنای باند متفاوتی نیاز دارند، پشتیبانی می‌کنند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

دسترسی به سیستم‌های کنترل صنعتی، اتخاذ یک رویکرد ترکیبی برای تشخیص تهدید و ادغام راه‌حل امنیتی صنعتی شما با زیرساخت‌های موجود، منجر به یک موقعیت امنیتی شبکه مطمئن در آینده می‌شود تا امروز و فردا از شما محافظت کند.