امنیت سیستم کنترل صنعتی ICS چیست؟

امنیت سیستم کنترل صنعتی ICS چیست؟

به منظور بهبود عملکرد و بهره وری سیستم، هر ICS به طور مداوم فناوری ها و نرم افزارهای جدید را در IT و OT ترکیب می کند. با ادغام IT و OT، آنها به اهداف بزرگتری برای مجرمان سایبری تبدیل می شوند. یکی از معایب رایج راه حل های امنیتی مورد استفاده در زیرساخت OT ناتوانی آن در محافظت از سیستم های کنترل قدیمی مانند SCADA است. علاوه بر آن، سازمان‌ها همچنین باید با افزایش چالش‌های امنیتی در فناوری‌های جدید و نوظهور، مانند محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و اینترنت اشیا (IoT) مواجه شوند. تمرکز، آسیب پذیری های جدید و ناشناخته ای را وارد اکوسیستم سایبری می کند.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

امنیت سیستم کنترل صنعتی (ICS) بر تضمین امنیت و عملکرد ایمن سيستم های كنترل صنعتی تمرکز دارد. این شامل سخت افزار و نرم افزاری است که سیستم و اپراتورهای آن استفاده می کنند.

 

ICS معمولاً به سیستم هایی اطلاق می شود که عملکردهای پشتیبانی از زیرساخت مانند آب، برق، حمل و نقل، ساخت و سایر خدمات حیاتی را مدیریت و اجرا می کنند. با افزایش دیجیتالی شدن تقریباً تمام جنبه‌های تجارت عمومی و تجاری، این سیستم‌ها اغلب به نرم‌افزار، رایانه، نقاط پایانی و شبکه‌ها وابسته هستند – که همه آنها باید برای ایمنی سیستم، افرادی که آن را اداره می‌کنند و کسانی که آن را اداره می‌کنند، ایمن شوند.

 

نمایندگی ifm

 

امنیت سیستم کنترل صنعتی چگونه کار می کند

امنیت ICS با حصول اطمینان از اینکه فرآیندهایی که از آن پشتیبانی می کنند در برابر تهدیدات سایبری به خوبی محافظت می شوند، عملکرد ماشین آلات را در اولویت قرار می دهد. تمرکز امنیت سیستم کنترل صنعتی، بر پیشگیری از حوادث است، اما در برخی شرایط، زمانی که ایمنی کارگران یا مردم پس از یک رویداد در خطر است، کارمندان ممکن است بتوانند با شماره امنیتی ICS تماس بگیرند تا کمک فوری دریافت کنند.

 

محصولاتifm

 

امنیت ICS همچنین اطمینان حاصل می کند که مدیریت ICS کارآمد است. این ممکن است شامل اطمینان از دید کامل عملکرد ماشین آلات در طبقه تولید از داخل یک اتاق کنترل یا مرکز با یک سری داشبورد باشد که اطلاعات مهم را گزارش می کنند.