اجزای یک سیستم کنترل صنعتی (ICS)

IT و OT

 

متغیرهای فناوری عملیاتی (OT) شامل سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که دستگاه‌های فیزیکی را در میدان نظارت و کنترل می‌کند. وظایف OT در هر صنعتی متفاوت است. دستگاه هایی که دما را در محیط های صنعتی کنترل می کنند نمونه هایی از دستگاه های OT هستند

همگرایی OT و IT، یکپارچگی و دیده شدن بیشتر زنجیره تامین را برای شرکت ها فراهم می کند – که شامل دارایی های حیاتی، لجستیک، برنامه ها و فرآیندهای عملیاتی آنها می شود. داشتن دید خوب از زنجیره تامین به سازمان ها کمک می کند تا رقابتی باقی بمانند. با این حال، از طرف دیگر، همگرایی OT و IT امکان دسترسی آسان تر به این دو مؤلفه را که هدف مجرمان سایبری هستند، می دهد. در بسیاری از سازمان‌ها، زیرساخت OT در بهترین حالت در برابر حملات سایبری ضعیف محافظت می‌شود.

 

نمایندگی رسمی ifm

 

کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)

 

این یک نوع سخت افزار است که در هر دو سیستم DCS و SCADA به عنوان یک جزء کنترلی یک سیستم کلی استفاده می شود. همچنین مدیریت محلی فرآیندهایی را که از طریق دستگاه های کنترل بازخورد مانند حسگرها و محرک ها اجرا می شوند، فراهم می کند.

 

در SCADA، یک PLC عملکردی مشابه واحدهای پایانه راه دور (RTU) ارائه می دهد. در DCS، PLC ها به عنوان کنترل کننده های محلی در یک طرح کنترل نظارتی استفاده می شوند. PLC ها همچنین به عنوان اجزای اصلی در پیکربندی های سیستم کنترل کوچکتر پیاده سازی می شوند.

 

نمایندگی ifm

 

واحد پایانه راه دور (RTU)

 

 یک دستگاه میدانی کنترل شده توسط ریزپردازنده است که دستورات را دریافت کرده و اطلاعات را به MTU ارسال می کند.

 

حلقه کنترل

 

هر حلقه کنترل (Control Loop) از سخت افزارهایی مانند PLC ها و محرک ها تشکیل شده است. حلقه کنترل سیگنال های حسگرها، شیرهای کنترل، ترمزها، سوئیچ ها، موتورها و سایر دستگاه های مشابه را تفسیر می کند. سپس متغیرهای اندازه گیری شده توسط این حسگرها برای انجام یک کار و/یا تکمیل فرآیند به کنترل کننده منتقل می شوند.

 

محصولاتifm

 

رابط ماشین انسانی (HMI)

 

یک برنامه رابط کاربری گرافیکی (GUI) که امکان تعامل بین اپراتور انسانی و سخت افزار کنترل کننده را فراهم می کند. همچنین Human Machine Interface می تواند اطلاعات وضعیت و داده های تاریخی جمع آوری شده توسط دستگاه ها را در محیط ICS نمایش دهد. علاوه بر آن، برای نظارت و پیکربندی نقاط تنظیم، الگوریتم های کنترل و تنظیم و ایجاد پارامترها در کنترلرها استفاده می شود.